środa, 28 listopada 2012

Jak zacząć zarabiać w programach partnerskich

Jeśli chcesz zacząć zarabiać pieniądze w programach partnerskich, dobrą strategią marketingową poza prostym polecaniem i rekomendowaniem produktów (linków partnerskich) poprzez maile, komunikatory i media społecznościowe - produktów oczywiście trafionych w aktualne potrzeby klientów jest zrobienie własnego bloga na temat, którym się interesujesz, na czym się znasz i w czym jesteś dobry.

(wskazane jest założenie tematycznego Fanpage'a na Facebooku oraz profilu na Google+, a nie spamowanie w kółko tablicy np. Facebooka linkami partnerskimi, bez jakiegokolwiek komentarza i uzasadnienia i kierowanie go w ten sposób masowo do nie stargetowanej grupy klientów... to jest niestety częsty błąd wielu początkujących w programach partnerskich, który w ten sposób psuje ich wizerunek i poza tym jest nieskuteczny)

Idealna sytuacja jest oczywiście wtedy, gdy dany temat bloga i wpisów jest Twoją pasją i traktujesz go od serca!

Dlatego wybierz go uważnie, bo wtedy będziesz traktował go specjalnie i nie zniechęcisz się po krótkim czasie, tylko wytrwasz i przetrwasz na rynku wśród konkurencji, która jest i wobec tego musisz starać się być lepszy i mieć indywidualne podejście do swojego potencjalnego klienta i również go traktować specjalnie i budować z nim afiliacyjną relację  zaufania i megawiarygodności.

Darmowego bloga z darmową domeną i hostingiem proponuję założyć na platformie blogowej www.blogger.com (przy tym wyborze będziesz miał również możliwość zarabiania na blogu w usłudze zamieszczania reklam na blogu - Google AdSense (darmowa platforma blogowa WordPress.com nie ma możliwości wstawienia kodu reklam oraz formularza autorespondera i zawiera nie nasze reklamy Google AdSense... tylko reklamy, na których zarabia właściciel "darmowego" hostingu, na którym jest zamieszczony blog WordPress.com)

Nazwę domeny bloga sugeruję wybrać imienazwisko.blogspot.com, tak aby Twoje imię i nazwisko stało się Twoją osobistą marką obecną na rynku oraz aby tworzyć swój wizerunek - pozycjonować się na eksperta w danej niszy, grupie docelowej, w danym temacie i dziedzinie.

Następnie piszesz artykuły na bloga - posty i zamieszczasz w nich (w tekście) lub pod nimi linki do produktu z programu partnerskiego dopasowanego do tematu posta.

Pozwól, aby Twoje wpisy odpowiadały bezpośrednio, rzetelnie i na temat na np. bolączki klienta, jego potrzeby, pragnienia i problemy.

Również wskazane jest uruchomienie autorespondera, w którym ustawiasz kolejkę wysyłania maili do swojej bazy subskrybentów z postami bloga z częstotliwością np. 1 na tydzień.

Dobrze by było, jeśli byś pisał przynajmniej 1 artykuł na tydzień i wstawiał link do niego w kolejce autorespondera, ale wiem po sobie, że z tym pisaniem to różnie bywa:) Zależy to od pomysłu na posta i weny twórczej, a nie pisania na zawołanie.

Dobrym sposobem jest również pisanie recenzji dotyczących różnych polecanych przez nas produktów z programów partnerskich i wstawianie oczywiście w takich postach linków partnerskich najlepiej zamaskowanych, aby uniknąć syndromu psa ogrodnika, czyli wpisywania przez internautę linku do wyszukiwarki bez Twojego ID partnerskiego. A wiadomo, że jest on potrzebny, aby po dokonaniu zakupu właśnie Tobie, a nie innej osobie została naliczona prowizja za Twoją wykonaną pracę:)

Jak maskować linki partnerskie znajdziesz ten temat w Google oczywiście np. również na frazę maskowanie linków partnerskich.

I na koniec ważna informacja - dobrze jest wykupić sobie płatną opcję autorespondera, aby mieć możliwość wysyłania jednorazowego automatycznego masowego mailingu do swojej bazy subskrybentów - adresów mailowych. Wtedy bowiem możesz przeprowadzać akcje promocyjne poszczególnych produktów wysyłając masowo, jednorazowo mailing do swojej listy adresowej.

Jednym ze sposobów dotarcia do klientów zainteresowanych naszymi produktami partnerskimi może być udzielanie się na forach i grupach dyskusyjnych - w stopce pod Twoim wpisem zostawiasz wtedy link partnerski do adekwatnie pasującego produktu lub link do Twojego bloga. To pozwoli również lepiej pozycjonować Twoje artykuły i bloga w wyszukiwarce google.

Np. wyszukujesz forum o produktach bankowych np. kontach internetowych i piszesz recenzję lub porównanie różnych kont, a następnie pod wpisem zostawiasz link do produktu z programu partnerskiego.

Możesz również nagrywać np. zwykłą kamerką webową uświadamiające wideo na temat produktów i tego jak rozwiązują one różne ludzkie problemy i wrzucać je na swój profil na YouTube.

Pod wideo w opisie filmu, wstawiasz link partnerski do produktu - najlepiej zamaskowany.

W ten sposób wykorzystasz kolejne medium jakim jest wideo marketing jako kolejny kanał dystrybucji - dotarcia do klienta poza blogiem czy np. Facebookiem lub innymi mediami społecznościowymi.

Wideo marketing zbliża bardziej do Ciebie i buduje zaufanie i więź społeczną powodując, że stajesz się bardziej rozpoznawalnym - znanym, lubianym i zaufanym doradcą klienta.

Pozdrawiam Ciebie serdecznie i życzę wielu sukcesów w zarabianiu w programach partnerskich - Damian:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz